At drive autoværksted, bilhandel eller begge, opleves af mange som "Palle alene i verden..."
Den værkstedskæde du er med i tænker KUN på at sælge reservedele - de har ingen eller kun få råd og værktøjer indenfor bilsalg. Og bilportalerne tænker KUN på at sælge visninger - om du får noget ud af det - det bekymre de sig ikke om! De fleste såkaldte samarbejdspartnere vil faktisk "bare" have dine penge og derfor skal du vælge dem med omhu og beslutte en strategi, som gør din bilforretning til en af dem, som "stikker af" positivt i fremtiden.
Hvad er digitalisering i autobranchen?
Det korte svar er bilforretningerne, bilsalget og værkstederne øger deres synlighed og åbner for selvbetjening på internettet. Websites bliver de nye udstillingsvinduer for salgsbilerne og forbrugerne skal helst kunne alt på nær prøvekørsel!
Service og reparationer skal kunne bookes når man vil og har man brug for en elektronisk p-watch så klikke man køb!
Online bilforretning - folk vil da ikke købe en bil uden at prøve den?
Ja og nej! En online bilforretning handler ikke kun om salg på nettet, selvom det jo allerede sker. Flere og flere vælger mobilitetsløsninger hvor de køber brugsretten - de ønsker ikke at eje den. Og dem, som vil bestille brugsretten er ligeglade med prøvekørsel og gør gerne hele bestillingen færdig hjemme fra sofaen kl. 22 om aftenen.
Derfor skal fremtidens autobranche- når det gælder bilsalg - beslutte sig for, hvilke transportløsninger de vil tilbyde og dernæst gøre det på internettet.
Hvis ikke du tager markedssituationen alvorlig så dør din bilforretning inden 2030!
- Corona har ændret bil forbrugernes adfærd og intet bliver som før!
- Online salget af nye biler er i fuld gang og det smitter af på brugtbilsalget!
- Flere og flere vælger mobilitetsløsninger - minileasing eller langtidsleje - dét skal du i gang med!
- Når ejerskabet forsvinder, så forsvinder også service og reparationer. Tænk det ind i din strategi!
- Hvis du gør som du plejer - bliver resultaterne som de plejer!
- Failling to plan = planning to fail!
Vil du stikke af fra de andre i branchen?
Hvis dit autoværksted eller bilforretning skal overleve og tilmed være i front og give Interdan, Quickpoint og Gran Tourismo kamp til stregen, så skal du finde det rette mix af indsats og værktøjer og sætte i gang. Jo før jo bedre!
Digitalisering er fremtiden og derfor er det vigtigt - ja en forudsætning - at din forretning finder ud af, hvor meget der skal digitaliseres. Læs mere om, hvorfor digitaliseringen er vigtig i vores blog.
- er jeres hjemmeside optimal og funktionel?
- er der selvbetjeningsmuligheder?
- er der information omkring service og ydelser?
- er der løbende dialog med kunderne på nettet?
- er i kommet i gang med at sælge service på abonnement?
Der er ikke to bilforretninger, som er ens og derfor er kunsten at finde det rette mix af værktøjer og marketingkanaler til netop din forretning. Til at træffe sikre valg kan det være en god idé at få professionel rådgivning og vi tilbyder at være med hele vejen.
Vi tilbyder rådgivning i abonnementsform - altså månedlig betaling og det er billigere end du frygter - check mulighederne hér og ring eller skriv, hvis du har spørgsmål.
4.1 stjerner ud af 5 mulige bedømmer vores kunder os til - derfor er vi det udbytterige valg af digital leverandør indenfor den frie autobranche.
Er Interdan importøren ved at disrupte den frie autobranche?
Det reelle svar er nok ja - men det lykkes kun, hvis den frie branche bliver stående på peronnen og ser tendens-togene køre videre!
Interdan har kigget dybt i krystalkuglen og set, at forretningsmulighederne ved nybil salg er faldende samtidig med at der bliver færre forhandlere. De største perspektiver findes indenfor salg, service og reparation af brugte biler.
Derfor var opkøbet af Quickpot et strategisk rigtig træk i 2019 - herved får man hurtigt andel i service og reparationer over hele kandet. Og 2020 overtages Gran Tourismo Leasing - nu kan importøren af nye biler tilbyde leasing på brugte.