Brug din tid til det du er bedst til og køb hjælp til resten!

Det er de færreste, som kan det hele selv! Først lave strategien, implementere den, inddrage medarbejdere, eksekvere og samtidig holde forretningen igang!

Én ting er sikkert - hele autobranchen skal forberede sig på en ny fremtid!
Og derfor er der brug for en strategi. Intet bliver helt som før og Corona har medført ændringer i adfærden hos forbrugerne - også indenfor værkstedsservice og bilsalg. Mange af ændringerne vil fortsætte også efter Corona og derfor bør alle revidere sine planer og retænke sin strategi.
En forretning uden kunder er ingen forretning og derfor er den største udfordring på kort sigt, at fastholde alle nuværende kunder og få dem til at købe mere samt skaffe endnu flere. Derfor er det vigtigste punkt i en ny strategi markedsføring og vi taler online markedsføring. Corona har betydet, at rigtig mange har handlet så meget som muligt på nettet og de fleste har haft gode oplevelser. Derfor skal fremtidens værksted og bilforretning være meget mere synlig på nettet og meget mere offensiv. Den korte strategi handler om målrettet søgning efter nye betalende kunder, fastholdelse af nuværende, igangsætning af selvbetjeningsmuligheder og salg på  abonnement - og på længere sigt mobilitetsløsninger.
Køb hjælp, hvis læsningen skaber flere spørgsmål end svar!!

Michael Fiil Digital strateg

Check værkstøjskassen! Vælg mellem værktøjer og/eller assistance... bland selv!

Gå til værktøjskassen
C. Selve markedsføringen:
A. Hvad er det nye vi skal sælge?
- Serviceeftersyn (olieskift, filtre m.v.)
- Hjulskifte sommer og vinter
- Drivline - nedbrud - reparationsaftale

Inden man starter markedsføringen skal man overveje om man vil tilbyde det hele og hvad prisen skal være. Her kan man med fordel alliere sig med sin værkstedskæde eller anden partner indenfor servicepriser.

I dette eksempel vil vi tilbyde:
- serviceaftaler på abonnement
- hjulskifte på abonnement
Vi vil bruge følgende værktøjer:
1. E-mail markedsføring
2. Landingssider
3. Sociale medier - især Facebook

Til email markedsføringen skal vi have forfattet indhold til de e-mails, som skal udsendes eller vælge en af skabelonerne i Au2Mailer.com.

Der skal produceres to landingssider - en med info og bestillingsmulighed for service på abonnement og en med info og bestillingsmulighed for hjulskifte på abonnement.

Der skal produceres to til tre posts til facebook. Vi anbefaler, at genbruge indholdet fra de valgte e-mails og linke alle posts til de nye landingssider.
B. Forbered markedsføringen:
Alle nuværende kunder på værkstedet skal informeres og have tilbuddet.

Alle vi udveksler e-mail med, skal informeres. Dette gøres nemmest ved, at indsætte en linie i vores email signatur med "Vidste du, at vi tilbyder service på abonnement? - læs mere" og "læs mere" linker til landingssiderne.

Kampagnen sættes op i Au2Mailer.com og udsendes hver andet måned.

I alle evt. andre kampagner, som defineres i Au2Mailer.com, nævnes ligeledes abonnementsmulighederne.

Indenfor 60 dage med dette setup, vil vi modtage de første bestillinger på service eller hjulskifte på abonnement.

Nedenfor får du et operationelt eksempel på, at skaffe abonnementskunder!

Fremtidens bilforretning er digital og au2matiseret - er din?
Nyttige tips og links
Blog