C. Selve markedsføringen:
A. Hvad er det nye vi skal sælge?
- Serviceeftersyn (olieskift, filtre m.v.)
- Hjulskifte sommer og vinter
- Drivline - nedbrud - reparationsaftale
Inden man starter markedsføringen skal man overveje om man vil tilbyde det hele og hvad prisen skal være. Her kan man med fordel alliere sig med sin værkstedskæde eller anden partner indenfor servicepriser.
I dette eksempel vil vi tilbyde:
- serviceaftaler på abonnement
- hjulskifte på abonnement
Vi vil bruge følgende værktøjer:
1. E-mail markedsføring
2. Landingssider
3. Sociale medier - især Facebook
Til email markedsføringen skal vi have forfattet indhold til de e-mails, som skal udsendes eller vælge en af skabelonerne i Au2Mailer.com.
Der skal produceres to landingssider - en med info og bestillingsmulighed for service på abonnement og en med info og bestillingsmulighed for hjulskifte på abonnement.
Der skal produceres to til tre posts til facebook. Vi anbefaler, at genbruge indholdet fra de valgte e-mails og linke alle posts til de nye landingssider.
B. Forbered markedsføringen:
Alle nuværende kunder på værkstedet skal informeres og have tilbuddet.
Alle vi udveksler e-mail med, skal informeres. Dette gøres nemmest ved, at indsætte en linie i vores email signatur med "Vidste du, at vi tilbyder service på abonnement? - læs mere" og "læs mere" linker til landingssiderne.
Kampagnen sættes op i Au2Mailer.com og udsendes hver andet måned.
I alle evt. andre kampagner, som defineres i Au2Mailer.com, nævnes ligeledes abonnementsmulighederne.
Indenfor 60 dage med dette setup, vil vi modtage de første bestillinger på service eller hjulskifte på abonnement.