Den frie Autobranche består af små og mellemstore virksomheder med faglig stolte ledere, som har begrænset IT kundskaber! Hvordan bliver man så digitale?

Mange tror fejlagtigt, at posts på de sociale medier er nok og, at forretningen herved er "online"! Posts på de sociale medier giver sjælden nye betalende kunder og det er jo dét markedsføring handler om. Desværre er flere i autobranchen begyndt at bruge bureau til at poste for sig og det har resulteret i, at rigtig mange posts på facebook med biler til salg nu er ens! Sådan skiller man sig ikke ud eller får opmærksomhed!
"online" er mere end posts på Facebook!
Det er svært for ikke at sige umuligt, at øge salget via posts på de sociale medier alene og derfor indeholder den udbytterige online marketing strategi et mix af værktøjer:
Online strategien skal skaffe flere kunder og mere salg!
1. E-mail markedsføring:
Ér og bliver det bedste værktøj til, at fastholde og skabe nye betalende kunder. E-mail marketing virker, fordi indholdet og action knapper skaber interaktioner - altså tilskynder læseren til at klikke, booke eller bestille. Desværre har e-mail marketing historisk krævet IT kundskaber ud over normal og systemerne er engelsk sproget. Men i Januar 2021 lanceres Au2Mailer.com - en ny platform på Dansk, Tysk og Engelsk, som er utrolig brugervenlig og nem at anvende. Nye kunder kan i øvrigt oprettes ved at sende en email til systemet!
Basis udgaven koster kun 399 kr. + moms om måneden og giver adgang til at sende ubegrænset antal emails til max. 499 kunder/emner. Læs mere


2. Kundeanmeldelser er guld værd online:
84% af alle forbrugere søger nye produkter og services via søgemaskinerne. Det gælder også selvom købet til sidst sker fysisk i en forretning. Det kaldes Research Online Purchase Offline (ROPO). Forbrugerne leder først efter produkter eller services og vælger derpå den leverandør de føler sig tryg ved og hér spiller kundeanmeldelser en vigtig rolle.
Au2Mailer.com tilbyder markedets mest udbytterige værktøjer til visning og opsamling af kundeanmeldelser og abonnementet koster kun 98 kroner om måneden.


3. Landings sider:
En landingsside er den side på din egen hjemmeside eller på nettet, hvor kunden lander, når der klikkes på en knap eller et link. Man siger, at hvert budskab bør have sin egen landingsside. Det er også derfor alle artikler på online aviser har sin egen side!
Nye af landingssider kræver html programmering og det kan de færreste i autobranchen. Derfor er Smart Blogging modulet i Au2Mailer.com et fantastisk værktøj, der på en brugervenlig og logisk måde åbner blog - eller nyheds universet - så det at lave nye landingssider bliver en leg.
Bloggen på Carmagic.dk er lavet via Au2Mailer.com.


3. Posts på sociale medier:
Opslag på de sociale medier kan ikke undværes og indgår som det sidste element i den effektive strategi. Heldigvis kan de fleste i dag selv lave et opslag. Vi ser dog, som tidligere nævnt, at der er flere og flere i autobranchen som bruger  et bureau. Vi ved godt tiden er en faktor - det er svært, at finde tid til, at producere opslag hver dag eller hver uge - men så anbefaler vi at reducere antallet af opslag! Mange af de serieproducerede opslag fra bilportalerne er nemlig ens - budskabet på en Mazda 6 på din Facebook er måske det samme på en Opel Astra hos en anden forhandler og hvis nu i begge har samme følger på Facebook så får denne to posts med ens budskab men på forskellige biler!!
Fremtidens bilforretning er digital og au2matiseret - er din?
Nyttige tips og links
Blog