Kan e-mail marketing manipulere?

Ja og det er den mest effektive digitale kanal til at konvertere potentielle kunder til betalende kunder.

Nogle budskaber skal fortælles som en historie og gentages for at virke.
Et godt tilbud med besparelse man forstår går derimod rent ind første gang.
direct marketing som manipulerer
rabat forstår alle
Gør som importørerne Interdan og Semler - sæt opfølgningen af potentielle kunder i system og lad en e-mail robot gøre det manipulerende arbejde.
"Vidste du godt, at flere og flere vælger at lease? De fleste vil gerne have loft over biløkonomien og har måske stadig brug for en dieselbil. Ligesom de helst vil vente et par år med at anskaffe en el,- eller hybrid. Det kan alt sammen opfyldes hvis man vælger leasing"
"Vi har tit fået spørgsmålet: Er den virkelig brugt? Vi synes godt en brugt bil må skinne som en ny, dufte som en ny og køre bedre end en ny og koste halvdelen af en tilsvarende ny. Vi elsker biler og samler på tilfredse kunder. Ja - den er brugt"
e-mail markering
effektiv digital markedsføring
Du får e-mail fra potentielle kunder fra bilportalerne - f.eks vedrørende en byttepris - og du svarer. Hvis ikke du hører fra kunden ringer du måske eller skriver en gang mere og sker der fortsat ikke noget, går henvendelsen i glemmebogen. Lidt det samme sker tit ved prøvekørsler, hvor kunden ikke kan beslutte sig bagefter. Måske ringer du nogle dage efter - men kan kunden stadig ikke beslutte sig - så antager de fleste slaget som tabt.

Et bilkøb er en stor beslutning, som kræver tryghed omkring selve bilen og mest af alt, tillid til forhandleren. Et salg på leasing eller abonnement handler mest om gennemskuelighed. Men siger kunden ikke ja med det samme, skal den mentale bearbejdning startes og her er Au2Mailer genial.

Den positive manipulering deles op i fire e-mail kampagner, som en føjleton af historier som skal A) bevare kontakten B) skabe tillid og C) tilskynde en beslutning.

Første mail (indenfor 5 dage):
Kære Niels, endnu en gang tak for din interesse i en af vores nyere biler. Ny brugt bil er en stor økonomisk beslutning og derfor er der naturligt mange bekymringer i forhold til bilens stand, reklamationsret, garanti samt ikke mindst om man kan stole på forhandleren.
Vi har solgt biler siden 2004 og er utrolig stolte af 4.2 stjerner ud af 5 mulige. Sådanne bedømmelser får man kun, hvis man leverer kvalitet og ….

Anden mail (5 dage efter første mail):
Hej Niels, ved ikke om du har fået handlet bil - hvis du har så tillykke - ellers vil jeg bare fortælle lidt mere om de tilvalgsmuligheder vi tilbyder indenfor bilfinansiering til attraktiv rente, serviceaftaler og 12 måneders 100% garanti. Du skal også vide, at vi i en begrænset periode (t.o.m xx) giver alle kunder en gratis...


Uanset hvor kunden er beslutningsmæssigt og såfremt han/hun stadig overvejer, så udbygger kampagnerne relationen, tilliden og dermed lysten til at vælge dig som leverandør. Bekymringerne forsvinder ligeså stille og selvom den bil, han/hun oprindelig havde interesse i er solgt, så skaffer du en tilsvarende eller får solgt en anden.

Kampagnerne krydres med masser af fordele ved at tegne abonnement på service og hjulskifte samt links til biler og aktuelle tilbud. Du manipulerer positivt, kommer top of mind og øger chancerne for at blive kundens naturlige valg.

Au2Mailer.com koster fra 399 kroner om måneden - og bruges allerede af 1500 autoværksteder og bilhandlere over hele verden. Skal du i gang?
.dk
Copyright © 2010-2022 CarMagic.dk
Nyttige tips og links
Blog