Blå bog: Hvem er Michael Fiil?

michael-fiil

Født i 1964 i Horsens - faderen Torben var repræsentant indenfor herretøj og moderen Marianne selvstændig damefrisør. Michael's oldefar var bror til Marius Fiil, kroejer af Hvidsten kro og aktiv i modstandsbevægelsen under 2.verdenskrig.

34 år gammel i 1998, kaldte nogen ham European King of EDI og han blev for alvor anerkendt som international Business Partner hos IBM ved den første Europæiske konference i Paris 1999 . I dag 2023 fortsætter han med at sætte sine tydelige spor og trives i det mange kalder spændingsfeltet mellem IT og forretning.

Fra 2002 til 2008 var det planen, at Michael Fiil ville dygtiggøre sig professionelt indenfor HR og rekruttering.

men hurtigt kom det igen til at handle om IT. Der fandtes ikke en brugbar løsning til  private aktører indenfor jobformidling, hvor persondata og handleplaner kunne udveksles med statens arbejdsmarkedsportal.
Markedets første webportal så dagens lys og blev hurtigt hundredevis af jobkonsulenters foretrukne arbejdsværktøj. Tunge manuelle processer blev automatiseret og udløste revolutionerende effektiviseringer.
Her var spændingsfeltet helt sikkert brugernes opfattelse af IT værktøjer og de integrationsmuligheder statens systemer tilbød (eller mangel på samme).
IBM-Sureone

I halvfemserne (1997-2002) var Michael Fiil primus motor i udvikling og implementering af retail systemer indenfor mode internationalt.

Spændingsfeltet var producenternes ERP løsninger, som skulle udveksle data med Point of Sales og Retail management pr. EDI. Kunderne var bl.a konglomorater som Hugo Boss, Strenesse, Alberta Ferrety, ECCO Sko, LEGO Wear og andre tidlige retailkoncepter. MRS International blev den første Europæiske Retail og Global Network partner hos IBM. Softwaren markedsføres stadig..
it-solutions-anden-aktoer
best-cardealer-2012
leasebil-nu
eje-leje-eller-lease
au2maticlogo
Michael Fiil bruger meget fritid på, at deltage i udviklingen af innovative løsninger til automatisering af f.eks kundeanmeldelser på nettet samt online marketing generelt. Og mange spændende blogartikler er det blevet til.
i 2008 starter mange år med digitalisering og internationale anerkendelser indenfor IT til bilbranchen - revolutionerende e-commerce løsninger til leasing, minileasing, biludlejning og mobilitet...
Først som selvstændig importør og eksportør fra 2008 til 2014, hvor egenudviklede platforme og logistiksystemer gjorde det muligt at håndtere 1000+ biler årligt. Herefter har det handlet - og gør det stadigt - om bilimport, bileksport, mobilitetsløsninger - og ja digitalisering i autobranchen.
"Et almindelig job" som afdelingsleder i kommende nyt bilhus i Haderslev - virkede som et match og trak store overskrifter med perspektiver.

Fra 2014 til 2020 idémand og "tre i ener" på konceptet leasebil.nu og senere klikogkoer.dk.
Nogen vil helt sikkert forbinde Michael med disruption i den frie autobranche. B2C og B2B websites med selvbetjening - vælg dit km behov og se leasingydelsen eller indtast det du max vil beskattes af og se, hvilke firmabiler du kan lease. Digitalisering af autobranchen, mobilitetsløsninger, online booking - Michael har været first mover og er stadig aktiv og har ansporet til mange artikler i Motormagasinet, på AutoWelt samt talrige blogartikler indenfor bilbranchen:
Forsyningskæden i bilbranchen skal være kortere... 

Er den frie autobranche i lommen på Autobutler?  

Beskatningen af fri bil stiger fra 2021... 

Stellantis har varslet opsigelser i 2022...

Får autobranchen udbytte af den hjemmeside man køber gennem kæden eller lever den i en falsk digital tryghed?
au2mailer
Online-marketing-bloggen
Siden oktober 2020 har Michael brugt meget fritid, sammen med irske au2matic.com og Jimmy Atkins, på analysering af forbrugernes tilbageholdenhed med at anmelde sine købsoplevelser på nettet eller på engelsk "Review management and marketing".
Og det hele har resulteret i platformen au2matic.com, som hjælper med ved at gøre det endnu nemmere at lave anmeldelser, indsamle dem og få dem vist i søgeresultatet på søgemaskinerne via det, som kaldes review snippets.
Au2matic.com rundede hurtigt de første 1000 abonnementer fra 13 lande og er ligeledes blevet et vigtig redskab for mange marketing bureaur i deres arbejde med kundeanmeldelser på nettet.

Aller senest har Michael været aktiv i at udvide importen af el og plugin biler hos en større dansk brugtbilforhandler, således der i dag importeres nyere el og plugin hybrid biler fra lande som Frankrig, Italien og Spanien. Og det hele er systematiseret...

Michael Fiil har sit eget website, hvor du kan læse mere om digitalisering, e-commerce og Online Marketing Succes værktøjer, tips og trends.
klovn-og-biler
.dk
Nyttige tips og links
Blog