Blå bog: Søren Kristensen

Som tyve årig flyttede jeg, efter en tragisk bilulykke, tilbage til Danmark sammen med min far og to søskende. Frem til 2005 har jeg arbejdet med digitalisering i ledende stillinger hos IBM, Microsoft, SAP og Carlsberg og siden da rådgivet som freelance konsulent indenfor online marketing.
Født i 1960 i Georgia, USA - faderen Hans var udstationeret  advokat for LEGO og moderen Helen, som er amerikansk født, var Creative Director hos strike.com - et stort amerikansk reklamebureau.
Søren fulgte i moderens fodspor indenfor marketing.
Søren blev introduceret til online marketing i fagets hjemland USA. En oplæring han med stor success tog med til Danmark, hvor han i en alder af 22 år fik ansvar for lanceringen af Lotus Notes i Norden hos IBM i Lyngby.

Fra 1985 til 1988 studerede Søren psykologi på Københavns universitet i det han ønskede, at forstå, hvorfor mennesker reagerer som de gør og hvordan vi påvirkes. Sørens afhandling skabte stor opmærksomhed hos Carlsberg, som hurtig hyrede ham som Marketing Director.

Sørens styrke er, selvom han ikke kan hypnotisere, at han ligesom Jan Hellingsøe kan udtænke indhold, som "fucker hjernen" hos modtageren.

Søren er i dag freelancer og blev tilknyttet Carmagic.dk i november 2020. Hver uge deltager han i planlægningen af nye kampagner for vores kunder og han har, sammen med Michael Fiil, netop afsluttet et tre måneder lang projekt i England for Cazoo, med design, udvikling og eksekvering af nyt website og online strategi indenfor salg og finansiering af brugte biler. Et projekt, der har involveret 21 specialister fra 8 lande.

"Jeg er ingen novice i bilbranchen, men forstår, hvordan menneskets hjerne påvirkes. Derfor udgør jeg en vigtig brik i puslespillet om strategier, der virker, indenfor digitalisering , uanset branche", fortæller Søren selv.
.dk
Copyright © 2010-2022 CarMagic.dk
Nyttige tips og links
Blog