Hvis autobranchen bare venter på at Corona slutter så bliver den skuffet - forbrugernes adfærd er forandret - for evigt - det er vigtigt du finder din plads online ellers bliver du overhalet!

Blog forfatter
Fremtrædende marketing guruer har de seneste år talt meget om forskellen på generationernes adfærd ved indkøb og købsbeslutninger. 
Generation X er den nuværende købedygtige generation, som i 2020 er 35-55 år, generation Y er i 2020 20-34 år og generation Z er under 20.Alt sammen i forsøget på at spå om fremtidige tendenser og danne mønstre som gør os bedre i stand til at forudsige og indrette strategier. 

Sindssyg spændende var det i 2019, hvor jeg selv havde et større indlæg omkring dette i Middelfart, beretter Michael Fiil og fortsætter: Fremtidens generationer (Z og Y) er defakto digitale og når 'vi' forsøgte at anspore til mere digitalisering i 2019, så var det med henblik på at blive parat til generationerne Z og Y - men Covid-19 har betydet at fremtidens adfærd er blevet nutid - selv generation X køber og bestiller mere online. 

Nu står vi midt i anden Corona nedlukning og mange erhvervsdrivende venter på at 'tingene bliver normale' - som før Corona - men sandheden er, at mange mønstre som er opstået under Corona bliver den "nye fremtid" og Covid-19 har slået 'plejer' ihjel! Det hjælper derfor ikke at vente på tiden efter Covid-19 så vi kan gøre, som 'vi plejer', for 'plejer' er død og jo før man ser det i øjnene og beslutter en forretningsstrategi som tager højde for ændret adfærd - jo før bliver det business as usual. Din forretning er ikke online eller digital, fordi du poster jævnligt på de sociale medier. Faktisk er posts - ja selv annoncer på de sociale medier - det mindst udbytterige når det gælder generering af nye kunder og online salg! 

Når vi skal rådgive omkring digitalisering - uanset branche - så tager vi udgangspunkt i svarene på følgende 5 spørgsmål:
1. Hvor mange af virksomhedens nuværende produkter eller services er noget forbrugerne køber online i dag og hvordan udvikler dette mønster sig? 
2. Hvor synlig er virksomheden på Google og Bing, når man søger på virksomhedens produkter og services? 
3. Er der produkter og services som konkurrende virksomheder allerede sælger online som virksomheden slet ikke tilbyder? 
4. Hvor stor er det nuværende kundekartotek og hvor mange af kunderne i kartoteket handler regelmæssigt? 
5. Hvilke ressourcer har virksomheden selv - altså kan den selv eksekvere på alt i en digital strategi eller skal der indgå eksterne hjælp? 

Ud fra svarene kommer vi med et forslag til en digital strategi, som sætter ord på målsætninger, der skaber vækst og som virksomhedens med sine ressourcer kan eksekvere. Vores hjemmebane er små og mellemstore virksomheder og derfor tager vi også højde for investeringernes størrelse. Sidst men ikke mindst ønsker vi at hjælpe andre med at få succes og derfor sælger vi også de fleste af vores produkter og services i abonnementsform, slutter Michael Fiil.
facebook share
linkedin share
tip en ven
.dk
Copyright © 2010-2021 F.P Disruption ApS
Nyttige tips og links
Blog